さっそくお節料理を頂き、新年のお年取りをしました。

お節のお箸は、両細箸で頂きます。これは、その恵みを神様と一緒に頂くという意味があるんだそうです。
母やおばあちゃんが、元日は穏やかに、笑って、良い氣持ちで、良い言葉を話しなさい、と言っていたのが今になっても思い出されます。
その日本の家庭内文化・風習って、今になって「良いものだなぁ」と染み染み思います。
皆さまも良いお年をお過ごしください。
今年も、一人一人にとって、佳き一年になりますように☆


さっそくお節料理を頂き、新年のお年取りをしました。

お節のお箸は、両細箸で頂きます。これは、その恵みを神様と一緒に頂くという意味があるんだそうです。
母やおばあちゃんが、元日は穏やかに、笑って、良い氣持ちで、良い言葉を話しなさい、と言っていたのが今になっても思い出されます。
その日本の家庭内文化・風習って、今になって「良いものだなぁ」と染み染み思います。
皆さまも良いお年をお過ごしください。
今年も、一人一人にとって、佳き一年になりますように☆


当サイトでは、お客様の利便性向上のためクッキーを使用しています。当サイトをご利用いただくことで、クッキーの使用に同意されたものとみなされます。
Manage your cookie preferences below:
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
Google reCAPTCHA helps protect websites from spam and abuse by verifying user interactions through challenges.
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com (opens in a new window)
